Pay4it logo mobile

Hvorfor trækker Pay4it penge på min konto?

Offentliggjort 16. maj 2023


Vi får i øjeblikket en del henvendelser fra personer som ringer eller skriver til os, fordi de har spottet en trækning på netbank fra ”Pay4it”.  

Har du en trækning fra os på din netbank, så er der formentlig en logisk forklaring. Læs mere om hvorfor vi har trukket penge på din konto ved at trykke nedenfor.

Kontantfri betalingsløsninger i hele landet

Vi leverer kontantfri betalingsløsninger til kommuner og private virksomheder i hele Danmark. Du har derfor med meget stor sikkerhed handlet hos en af vores samarbejdspartnere, hvis du kan se at vi én eller flere gange har fået trukket beløb på din bankkonto med teksten "Pay4it". 

Du kan enten have handlet på en kasseterminal hos en af vores samarbejdspartnere eller lavet en optankning på en af vores online løsninger. 

Hvor har jeg handlet?

Du vil typisk blive trukket for beløb på din bankkonto 2-5 hverdage efter, at du har anvendt dit kreditkort på en kasseterminal eller til en optankning online. Start derfor med at tænke tilbage på om du har handlet et sted i den seneste uge, som stemmer med det beløb vi har trukket på din bankkonto.  

Nedenfor finder du en liste over mulige steder, hvor du kan have gennemført en betaling eller optankning.

Vores egne løsninger

Kommunale salgssteder

  • Nordalsfærgen Bitten (Sønderborg Kommune)
  • Den Kongelige Køkkenhave (Sønderborg Kommune)
  • Læsøfærgen (Læsø Kommune)
  • Café Cookie (Taarnby Kommune)
  • Rådhuskantiner, biblioteker, m.m.

Kommunale betalingsløsninger

Betaling i partnerapps

  • Consol (køb af solkort eller kreditkortbetaling)
  • Tropic Sun (køb af solkort eller kreditkortbetaling)
  • Sunny - Let's get tanned (køb af solkort eller kreditkortbetaling)

Svindel med kreditkort sker sjældent

It-sikkerheden i forbindelse med online brug af kreditkort er blevet forbedret væsentligt i de seneste år. I 2021 indførte EU et lovkrav om at du altid skal verificere dig med MitID eller SMS-kode, når du anvender dit kreditkort online. Det betyder at det er blevet meget sværere for andre at misbruge dine kreditkortoplysninger. 

Sandsynligheden for at du er blevet udsat for svindel med dit kreditkort gennem os er dermed minimal. Du er derfor meget velkommen til at kontakte os på 26815500, hvis du ikke kan finde ud af hvorfor vi har trukket penge på din konto, efter at have læst denne artikel.